LAPIERRE Spicy CF Team
Novú Spicy CF je možné zhrnúť nasledovne:
• 1 rám - 2 použitia: Enduro závody alebo Bike Park
• 2 kinematiky: High Pivot (HP) alebo Low Pivot (LP)
• 4 konfigurácie: HP alebo LP, 29” alebo Mullet
PREČO DVE RÔZNE POLOHY ZADNEJ STAVBY?
Poloha upevnenia zadnej stavby ovplyvňuje kinematiku a trajektóriu zadného kolesa pri kompresii. Pri rovnakom náraze sa zadné koleso v polohe High Pivot pohybuje dozadu, takže do prekážky 'narazí' menej. Pomocná reťazová kladka je potom nutná na obmedzenie spätného rázu do pedálov – tzv. kickback.
V polohe Low Pivot sa zadná trojuholníková časť pohybuje menej dozadu. Umožňuje jazdcovi vrátiť sa k obvyklejšej konfigurácii, bez kladky a s väčšou účinnosťou šliapania.
NASLEDOVANIE EVOLÚCIE
Enduro závody sú čím ďalej náročnejšie a Lapierre enduro jazdci z tímu Lapierre Zipp Collective pomáhali s vývojom nového rámu. Enduro etapy sa skladajú z náročných zjazdových časti a tiež z častí so zameraním na šliapanie, ale očakávania jazdcov sú rovnaké: byť v súlade so svojím okolím 1:1 vo všetkých situáciách, podávať dobré výkony a užívať si jazdu.
POLOHA HIGH PIVOT
Zlepšená stabilita. Odpruženie orientované na zjazd. Optimalizované pre Enduro závody s väčším podielom zjazdových častí
VPLYV NA ODDPRUŽENIE
VYSOKÁ HODNOTA ANTISQUAT - Minimalizuje pokles odpruženia pri zrýchlení
VYSOKÁ HODNOTA ANTIRISIE - Poskytuje väčšiu stabilitu pri brzdení
POLOHA LOW PIVOT
Zlepšená dynamika. Univerzálne odpruženie. Optimalizované pre Enduro závody s väčším podielom šliapania
VPLYV NA ODDPRUŽENIE
NÍZKA HODNOTA ANTISQUATU - Väčšia efektivita šliapania
NÍZKA HODNOTA ANTIRISIE - Odpruženie, ktoré voľne funguje pri brzdení a je pohodlnejšie pri brzdení
GEOMETRIA
Geometria nového Spicy CF sa oproti predchádzajúcej generácii výrazne vyvinula, najmä v štyroch kľúčových oblastiach:
UHOL SEDLOVEJ TRUBKY – Rovnako ako u všetkých posledných modelov bol uhol sedla narovnaný na 78°, čo prináša ťažisko jazdca dopredu a zlepšuje polohu pre šliapanie do kopca.
REACH – Obvyklým dôsledkom strmšieho uhla sedla je kratšia horná trubka, ktorá je čiastočne kompenzovaná dlhším dosahom, aby sa udržala hmotnosť na prednej časti bicykla a zachovalo sa dobré rozloženie hmotnosti. To je tiež výhodné pre stabilitu a jednoduchosť použitia pri vysokých rýchlostiach.
UHOL HLAVOVEJ TRUBKY – Uhol hlavovej trubky sleduje vývoj zdvihu predného kolesa (+10 mm) s otvorenejším uhlom, ktorý sa prispôsobuje 180 mm zdvihu vidlice. Táto požiadavka prišla aj od jazdcov tímu Lapierre Zipp Collective, ktorí hľadali väčšiu stabilitu a presnosť pre rýchle zákruty a zjazdy.
VÝŠKA BB (STREDU) – cieľom bolo nájsť správnu rovnováhu medzi čo najnižšou svetlou výškou pre čistý výkon a potrebou enduro horského bicykla vyhnúť sa kontaktu so zemou pri každom reštarte, v závislosti od drsnosti terénu. Nakoniec je len 3 mm vyššia, ale kompenzuje extra zdvih.
Pocit ľahkosti nie je len otázkou hmotnosti, ale je z veľkej časti diktovaný usporiadaním karbónových vlákien a konceptom Gravity Logic Project. Tlmič je teraz umiestnený ešte nižšie a uprostred bicykla, zvyšuje pocit neutrality a rovnováhy, najmä pri skokoch. Integrovaná schránka na náradie (s ochranným kitom) v spodnej časti dolnej rámovej trubky posilňuje GLP koncept s nízkym ťažiskom.
Skáčte vysoko a buďte voľní
Od roku 2007, kedy bol uvedený prvý model Spicy, je cieľom spoločnosti Lapierre vytvoriť bicykel určený pre enduro a závody. Horský bicykel, ktorý je rýchly, živý, presný a rezolútny pri zjazdoch, ale zároveň je v zhode s filozofiou spoločnosti Lapierre: Jazdiť dobre, aby bolo možné dosiahnuť ďalší zjazd čo najrýchlejšie a najľahšie
Dodatočné parametre
| Kategória: | Celoodpružené horské bicykle |
|---|---|
| Velkosť rámu: | XL |
| Modelový rok: | 2025 |
| Farba: | Modrá |
| Materiál: | Karbon |
| Veľkosť kolies: | 29" |
| Brzdové páky: | Sram Maven Silver Stealth, hliník |
| Brzdy: | Sram Maven Silver, hliník, 200mm |
| Gripy: | LAPIERRE GRIPS |
| Hlavové zloženie: | Acros Integrated ZS56/ZS56 Block lock |
| Kazeta: | Sram Eagle XG 1295, 10-52 teeth |
| Kľuky: | Sram X0 T-Type DUB 12s, karbon |
| Pedále: | VP VPE-527 |
| Plášte: | Schwalbe Magic Mary Evo / Schwalbe Big Betty |
| Počet rýchlostí: | 1x12 |
| Predstavec: | Renthal Apex 35, A-head, 0˚ |
| Prehadzovačka: | Sram X0 T-Type AXS 12s, 12-speed |
| Radenie: | Sram AXS POD |
| Reťaz: | Sram X0 T-Type 12s |
| Riadidlá: | Renthal Fatbar 35 800mm |
| Sedlo: | WTB Volt 142mm |
| Sedlovka: | Lapierre Dropper, teleskopická, 31.6mm, 170mm, hliník |
| Tlmič: | RockShox Vivid Air, vzduch |
| Vidlica: | RockShox ZEB Ultimate, vzduch, Travel: 180mm, aluminum shaft 1 1/8" - 1 1/2" tapered, 15 x 110mm pevná osa Boost |
| Vypletené kolesá: | DT Swiss EXC1501 |
| Výška do: | 196 |
| Výška od: | 184 |
| Zdvih predný: | 180 |
| Zdvih zadný: | 180 |
| Nosnosť (vrátane bicykla): | 120 |
| Os stredová: | Shimano BSA MT810, BSA 73 |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
